Winkel starten

Gaat u een winkel starten en beoogt u een zo optimaal mogelijke locatiestrategie? MCR Retailminds heeft diverse online applicaties en algoritmes ontwikkeld waarmee u inzichtelijk kunt maken waar uw potentiële verzorgingsgebied zich bevindt.

Quickscan

Een helder inzicht in uw verzorgingsgebied.
Met behulp van onze Quickscan, krijgt u snel inzicht in de demografie en bestedingen binnen een zelf samen te stellen verzorgingsgebied. In overzichtelijke informatieschermen kunt u de demografische opbouw, de consumptieve besteding en de concurrentie binnen de geselecteerde branche raadplegen. Vele klanten zijn u voorgegaan, want de Quickscan is een tool voor de vorming van uw locatiestrategie die vruchten afwerpt.

Distributieve analyse

Vraag en aanbod in één overzicht.
Met deze online applicatie kunt u het verzorgingsgebied, en/of meerdere verzorgingsgebieden selecteren en (in-)directe concurrenten geografisch overzichtelijk in beeld brengen. Zo krijgt u meer inzicht in de totale marktvraag en het aanbod binnen uw branche. Dankzij onze geavanceerde algoritmes is de tool eveneens in staat overlappingen van het verzorgingsgebied (eventueel kannibalisme) en potentiële vrije gebieden haarfijn in beeld te brengen. Ook kunt u demografische informatie over het geselecteerde verzorgingsgebied opvragen.

Exclusieve Gebieden Analyse

Gebieden beheren was nooit zo eenvoudig.
De Exclusieve Gebieden Analyse is een online tool waarmee u als franchisegever verzorgingsgebieden kan toekennen aan uw franchisenemers. De gebieden kunnen elkaar niet overlappen. U heeft ook de mogelijkheid om exclusieve gebieden automatisch te laten berekenen en deze achteraf handmatig te wijzigen. Daarnaast kunt u een onderscheid maken tussen verschillende type juridische gebieden (A/B). Verder kunt u gebiedsovereenkomsten aanmaken en beheren. Lees hier meer over Exclusieve Gebieden.

Vestigingsplaatsonderzoek

De potentie van uw vestiging in beeld gebracht
Naast de online applicaties raden wij u aan gebruik te maken van onze maatwerkoplossingen. Als u een winkel gaat starten is ons vestigingsplaatsonderzoek, ook wel Territorium Analyse® genoemd, zeer zinvol. Dit onderzoek start met informatie over de branche waarin u actief bent. Hierin komt aan de orde wat er besteed wordt in de branche, zowel per huishouden als per hoofd van de bevolking. Vervolgens stellen we door middel van het gravitatiemodel en op basis van reistijden het verzorgingsgebied vast. Binnen het verzorgingsgebied kijken we naar demografische gegevens, de aanwezige medeaanbieders en de consumptieve bestedingen.

Op basis van het vastgestelde verzorgingsgebied wordt de grootte van de afzetmarkt bepaald. Naar aanleiding hiervan kan de omzetprognose van het vestigingspunt worden bepaald aan de hand van de opkomstindex en de conversiegraad.

Gratis demo en cursus online applicaties

Bij elke online applicatie hoort een gratis demo en cursus. Wij leggen u graag helder uit hoe onze tools werken, met als doel dat u zelf uw locatieonderzoek zo goed mogelijk kunt uitvoeren. Uiteraard kunt u ons na de cursus zo vaak u wenst bellen om advies in de tool of voor uw locatieonderzoek.

Vraag naar meer informatie ▸
Scroll naar boven